Autor: mr.Filip Matošić
Datum objave: 22.10.2011
Share
Komentari:


Neverbalno - širokih zahvata

Na fotosima je zaustavljen život u trenu.....


Neverbalno - širokih zahvata....
Često možemo čuti, da su na fotosima „zaustavljeni životi“ u nekom trenutku..... Tako i ovaj fotos koji, ako ga shvatimo kao, auditorij u Galeriji, predstavlja niz ljudskih izričaja. Izgleda da predstavljene osobe nisu svjesne što sve odaju svojim gestama, položajima tijela, načinom odijevanja, itd. Režiser sjedenja, prvoga reda, jasno je dao do znanja koje su osobe najbitnije, a to su osoba pod brojem 3 i 4 dok, gledano prema bokovima reda, osobe „gube na težini“ i važnosti.
Prvo što se zamijećuje, da na fotografiji prevladava „sumorna“ i napeta atmosfera, puna nesuglasica i neodobravanja onoga što su osobe u auditoriju čule, da li kao konstataciju ili kao pitanje.
Prvi red, gledan izdvojeno, nije u skladu, svatko od nazočnih u tom redu je odjeven na „svoj način“ te isto tako, položajem svojih tijela, govore različitu priču. Gornji dio odijela, kod nazočne gospode u tom redu, je raskopčan, što ne pristoji osobama koje nazoče javnim raspravama u društvu uvaženih sugovornika, isto kao što time ne pridaju važnost i štovanje ženskoj osobi, gospodji, koja je u njihovu društvu. Gospodja, sama, je u kontrastu muškoj grupi, na sebi ima kaput koji je visoko zakopčan,do podbrtka, što pokazuje da nije spremna biti na tom mjestu, dapače izgleda kao da se odjenula i čeka moment da napusti prostoriju. Narančaste najlon čarape, na gospodji, i prekrižena noga, ne odaju „ozbiljnost“ već „razigranost djevojčice“, možda spremne za izlazak u klub za mlade. No, analizirajmo osobe u prvome redu, prema naznačenim brojevima.
Osoba pod brojem 1: cijelim svojim gornjim dijelom tijela oslonila se podlakticama na svoje natkoljenice, ramena su usmjerena prema dolje, kao i glava. Položaj tijela koji odaje osobu koja nosi prevelik teret i nije opuštena. Dlanovi su spojeni, čineći križ, što nam pokazuje da nestrpljivo čeka komentirati neku izjavu, pitanje i isto tako govori da je zatvorena za tu vrstu komunikacije.
Osoba pod brojem 2: obučena u plavu boju različitih tonova, s crnim cipelama, ne ostavlja dojam da je „sama u sebi“ u skladu, naprotiv, odaje jedan nemir, nesklad i nervozu. Gornji dio tijela koji je „zabačen“ prema nazad, a glava forsirana prema naprijed, otkriva da pitanje ili konstataciju koju je čula nikako ne odobrava, naprotiv govori nam „kako to možeš uopće i pitati, pomisliti takvo što“. Prekrižene noge, u ovome slučaju, jasno daju do znanja da nikako nije za komunikaciju i potpuno je zatvorena.
Osoba pod brojem 3: obučena je u smeđu boju, skladno ali ne i primjereno, smeđa boja nema jačinu plave boje koja odaje mudrost, već više teži zatvorenosti i neopredijeljenosti. Na lijevoj ruci nosi sat, narukvicu narančaste boje koja nepotrebno privlači pozornost, jedino bi mogao zaključiti da pokušava „pripasti ženskoj osobi“ s istobojnim „najlonkama“, što i ne mora biti. Glava naslonjena na lijevo rame, lijeva noga izbačena naprijed, otkrivaju osobu koja bi vrlo rado krenula u tom smjeru i „pobliže objasnila“ sugovorniku što misli. K tome, prekrižene ruke na prsima čvrsto stisnute kao šake pod miškama, izražavaju agresivnost i zatvorenost prema komunikaciji sa sugovornikom.
Osoba pod brojem 4: odjevena je u plavu boju što, odaje mudrost, no odijelo je broj manje pa je, zategnuto u svim predjelima, pomalo neukusno i nedolično očekivanoj ležernosti gospodina. Položajem tijela iskazuje nervozu, uzdignuto desno stopalo, „lupka“ desnom nogom. Desna ruka podignuta, kažiprst na obrazu, nokat palca u ustima također iskaz nervoze i pomalo nesigurnosti. Lijeva ruka pod desnom znak „prekriženosti“, zatvorenosti za komunikaciju te neodobravanje izrečenoga od sugovornika.
Osoba broj 5: prema položaju sjedenja, moglo bi se reći, o jednoj ozbiljnosti, no ruke u krilu govore nešto sasvim drugo. Prsti ruku su isprepleteni što govori, da je, kao i svi sugovornici, zatvorena za komunikaciju, to što su nepravilno isprepleteni daje do znanja da se njima igra i samim tim ostavlja dojam nestrpljivosti i nepripadanja danome trenutku. Kako sam već spomenuo odjevena je neadekvatno javnonom nastupu, na sebi ima kaput kojim govori kako je spremna za odlazak, a ne ostajanje, boja „najlonki“ nije nikako za društvo u kojem se nalazi, premladenačka boja u odnosu na osobu koja jest.
Osoba pod brojem 6: obučena je najprimjerenije, nedostatak kompletnosti je u raskopčanom sakou. Jedina prihvaća rečeno na način da se može o toj temi razgovarati. U sebi ima jednu malu nespretnost, nesigurnost koju iskazuje rukama povučenim prema sebi, gledano od podlaktica prema nadlakticama, kontrast osobi pod brojem 1.
Na fotosu se može zapaziti da osobe prvoga reda - svaka gleda u „svoju stranu“, točnije osoba pod brojem 1 gleda u lijevo, osoba broj 2 gleda u desno, osoba broj 3 gleda u desno, osoba broj 4 gleda u lijevo dok osobe 5 i 6 gledaju preda se.Stvara se dojam da razgovaraju s više sugovornika ili možda iskazuju nesuglasnost s jednim sugovornikom, pa svaka od osoba, iz „protesta“ gleda u drugom smjeru.
Komentar ovoga fotosa bi bio: skupina ljudi koja u sebi svakako nosi „nešto“, ali nisu suglasni niti su određeni, traže potporu u „susjednom članu“ s tim da je, niti taj sam - nema.
1446
Kategorije: Fenomeni
Nek se čuje i Vaš glas
Vaše ime:
Vaša poruka:
Developed by LELOO. All rights reserved.