Autor: redakcija
Datum objave: 27.10.2011
Share
Komentari:


Armando Puklavec u Splitu

bariton u Operi HNK

 

Armando Puklavec, bariton,

veliko umjetničko pojačanje Opere HNK, Split 

 

U započetoj  umjetničkoj sezoni Opere HNK Split, novi solist Opere, je istaknuti hrvatski bariton postignutog medjunarodnoga ugleda, Armando Puklavec koji se splitskoj glazbeno-umjetničkoj javnosti predstavlja svojom znanom kreacijom naslovnoga junaka u Zajčevoj operi “Nikola Šubić Zrinski”, 26. 27. i 29. listopada, uoči 135. obljetnice života te velike hrvatske opere, autora Ivana pl. Zajca.

Zajc je bio dobio libreto od književnika Huge Badalića, početkom  srpnja, 1876.,odmah je započeo pisati partituru, krajem rujna je sve prepisano i pripremljeno za soliste i orkestar, a 4. studenoga, 1876. je bila praizvedba djela na sceni  staroga zagrebačkog  gornjogradskog  Kazališta.

Baletni umetak u tzv. ”turskoj sceni” opere “Nikola Šubić Zrinski” je istodbno bio početkom života  baleta kao umjetničko - scenske grane, pa se taj datum praizvedbe opere “Zrinski” drži  datumom početka sustavnoga njegovanja baletne umjetnosti u Zagrebu i Hrvatskoj.

Znači da će nailazeći 4. studenoga, ove 2011. biti i 135. obljetnica baleta kao scensko – umjetničke grane u sustavnome razvitku i rastu u nas.

Nakon praizvedbe Zajčeve opere “Nikola Šubić Zrinski”, s baletnim glazbeno-scenskim umetkom, Šenoa  je pisao vrlo kritički intoniran osvrt na novo djelo i posebno prigovorio izrazu i duhu baleta u operi.

Tako je balet započeo u Hrvatskoj svoj sustavni život i razvitak.

Danas,uoči 135.rodjendana u životu baletne umjetnosti kod nas,može se reći da je  Šenoina prva oštra primjedba sa značenjem “negiranja” potrebe takvih inkorporiranosti plesova u operi, bila dobra vrijednost, jer je pokazala da je uvijek ispravnije i vrijednije startno reći “ne”, koje se postupno, razvitkom pretvara u - “da”, nego brzopleto reći veliko “da”, koje se pretvara, iskustvom, u veliko ”ne”.

 

Armando Puklavec,bariton

Prvo glazbeno obrazovanje stekao je u Glazbenoj školi Varaždin, kao trombonist, u klasi profesora Rukljić Stjepana i solo-pjevač, u klasi profesorice Darije Hreljanović. Obrazovanjem je nastavio u programu Sveučilišta za glazbu i glumu u Beču (Universität für Musik und darstellende Kunst in Wien) gdje je stekao stupanj Magister artium (klasa prof. Mag. art. Ralf Döring i KS prof. Robert Holl). Usavršava se na Međunarodnim ljetnim akademijama "Wien - Prag - Budapest", Baden kod Beča i "Mozarteum" Salzburg.

Prvi operni nastup imao je u Schlosstheater Schönbrunn, kao Jean Baptiste Poquelin - Molliere (Rolf Liebermann: Škola za žene). U Hrvatskome Narodnom Kazalištu, Zagreb, debitira ulogom Evgenij Onjegin, P.I.Čajkovskog, te započinje opernu djelatnost u ulogama talijanskog, njemačkog, ruskog, francuskog i hrvatskog repertoara (G.Verdi: Rigoletto, Giorgio Germont - Traviata, Renato - Krabuljni ples, Rodrigo Posa - Don Carlo, Conte di Luna - Trubadur; R. Wagner: Kurwenal – Tristan i Izolda; L. van Beethoven: Don Pizarro- Fidelio; G. Bizet: Escamillo-Carmen; W. A. Mozart: Papageno- Čarobna frula, Guglielmo-Cosi fan tutte; Leoncavallo: Tonio - I Pagliacci; Rossini: Figaro-Seviljski brijač ; Donizetti: Marcello i Belcore; Mussorgski: Šakloviti - Hovanščina; O. Nicolai: Herr Fluth - Vesele žene windsorske; G. B. Pergolesi: Uberto; Foretić: Luka - Maršal; J. Gotovac: Gavro - Kamenik; S. Šulek: Aufidije - Koriolan; I. pl. Zajc: Nikola Šubić Zrinjski. etc.

Na koncertnom podiju  u Zlatnoj sali Musikvereina u Beču, pjeva  Carminu Buranu i Faureov Requiem, "Lieder eines fahrenden Gesellen" Gustava Mahlera pjeva s Krakovskom filharmonijom, s Zagrebačkom filharmonijom  pjeva u Brahmsovu djelu Njemački Requiem, te kantatu BWV 62 "Kristen ätzet diesen Tag" J.S.Bacha, i na Božićnom koncertu u Vukovaru. S orkestrom Michael Haydn Bolzano-Brixen pjeva kantatu "In terra Pax" Franka Martina. Na Varaždinskim baroknim večerima pjeva "Te Deum" Henrya Purcella i "Dixit Dominum" G. F. Händela. Pjevao je Mozartov Requiem u Zagrebačkoj katedrali, povodom 100. obljetnice rođenja Lovre pl. Matačića. U Bazilici Altötting, Votivkirche u Beču, Cankarjevom domu u Ljubljani i u Trstu nastupa kao Augustin u oratoriju "Ad missam in Agris" Augusta Ipavca.

Česti je interpret njemačkog Lieda ( F. Schubert, R. Schumann, J. Brahms, H. Wolf, A. Schönberg), te ruskih, francuskih i hrvatskih majstora solo-popijevke. U višegodišnjoj suradnji s Zagrebačkim kvartetom izveo je "Pjesme moje majke" Josipa Štolcera Slavenskog, u Čakovcu i Pragu, a u Mimari "Pet međimurskih pjesama" Vladimira Ruždjaka. Varaždinski kompozitor Davor Bobić posvetio mu je orkestralni ciklus pjesama "Međimurske legende". U HNK Split pjevao je u baletu "Pulcinella" Igora Stravinskog.

Nositeljem je slijedećih nagrada:

I. nagrada, Natjecanje trombonista, Križevci, 1990.

I. nagrada, Natjecanje trombonista, Beograd, 1990.

I. nagrada, Natjecanje solo-pjevača, Osijek, 1991.

II. nagrada, Natjecanje solo-pjevača, Herceg Novi, 1991.

I. nagrada,"Palma d'oro", Finale Ligure

Nagrada agencije Kulturkontakt, Hans Gabor - Belvedere, Wien

Stipendija fondacije "Dr. Thyll-Dürr" za iznimne umjetničke dosege, Basel

Nagrada agencije Slovkoncert, "Lucia Popp", Bratislava

II. nagrada "Jugend musiziert" i nagrada dvorca Schielleiten, Leoben

III. nagrada "Rolando Nicolosi", Taranto

I. nagrada ,Natjecanje"Ondina Otta", Maribor

I. nagrada, "Međunarodna ljetna akademija "Wien- Prag-Budapest", Baden bie Wien

 

http://www.youtube.com/watch?v=yR8DjNV91Og

 

 

 

1494
Kategorije: Glazba
Nek se čuje i Vaš glas
Vaše ime:
Vaša poruka:
Developed by LELOO. All rights reserved.